הוקרה כדרך חיים
מעט: נעמי גינת
הוקרה = חידוד המודעות ל"יש" + הודייה על הקיים.
מי שממוקד רק ברצונות ובמאוויים שלו, עוסק במה שאין לו, ממוקד בחוסר.
הוא נמצא בפער מתמיד בין הרצוי למצוי בחייו, ואינו שואב נחת ממה שיש..
כך גם אצל אנשים שיפוטיים, המתרכזים בביקורת, בהאשמה, בחובות ובתסכולים. הם אינם מאפשרים לעצמם ליהנות מהקיים, מהיתרונות שבדבר ,מהטוב שבזולת.
ההתמקדות ב- "לא מספיק..", ב"עוד לא..", ב"חסר" – "ממגנטת " אליה עוד מאותו דבר.
אנשים נהנים לתת מעצמם יותר למי שידע להודות להם ,
ויעדיפו את חברתו של נותן המחמאות על-פני חברתו של המבקר.
יש = שי (בהיפוך אותיות) = Present (מתנה + נוכח+ הווה, באנגלית)
הוקרת ה"יש" הינה צעד חיוני לאושר והגשמת יעדים. היא "מאירה" את מה שכבר יש בחיינו, ושאיננו מובן מאליו. ..תמיד יש גרוע ממנו..
* להודות בהווה, על מה שיש עכשיו בחיי, ולא להמתין עד שיתמלאו תנאים מסויימים.
להיות ערני ולחפש במכוון את הצדדים החיוביים שיש במציאות. לבצע REFRAMING .
* להודות משמעו להאמין בשפע , להאמין שגם בעתיד נוכל ליהנות מ"יש" חדש
שיתהווה ; ליצור בעצמנו את הנסים שבחיינו.
* אם איננו מסוגלים להודות על כלום בהווה שלנו, אז לשם מה נתכנן , נשקיע ונחתור
לממש מטרות בעתיד.?
* אם הורגלנו בחוסר סיפוק ונחת,- נמחזר דפוס התנהגות זה : שוב נחוש אי שביעות
רצון בכל מציאות חדשה
לא האומללות היא שגורמת לאנשים להתמרמר ולהתלונן , אלא שהתלונות גורמות לאומללותם.
להתנגד למציאות = מקור הכאב שלנו , ולא המציאות עצמה. המחשבה ש"לא כך צריכים להיות פני הדברים" , ש"לא זה מה שמגיע לי.." – היא שיוצרת את התסכול, השחיקה והסבל.
גם במציאות עגומה – מסתתר שיעור מצמיח ומלמד.
תירגול :
*מצא צדדים חיוביים באירועים הבאים :
פוטרת מעבודתך , הבוס בקר את עבודתך , חלית ורותקת 5 ימים למיטתך דווקא בזמן עומס,
"דפקו לך" את המכונית , ירד גשם בזמן החופשה שלך ,
*רשום כעת ובשטף לפחות 50 דברים שאתה מוקיר בחייך ..
* מלא "דף הוקרות יומי" (מצ"ב)
דף הוקרות יומי
ישלח לנעמי במייל , מידי יום , במשך 14 הימים הבאים
- הוקרות על עשייה DOING
(אני מוקירה את עצמי על ש- בצעתי פעולה )
א._____________________________________________________________
ב._____________________________________________________________
ג._____________________________________________________________
- הוקרות להוויה BEING
)מי הייתי כשעשיתי את הפעולה, לאו דווקא הפעולות שרשמתי ב-DOING )
א. ______________________________________________________________
ב. _______________________________________________________________
ג. _______________________________________________________________
- אסירות תודה על מה שיש בחיי HAVING
( חפצים , הזדמנויות, אנשים, תכונות )
א. _______________________________________________________________
ב.________________________________________________________________
ג. ________________________________________________________________
נעמי גינת - מאמנת אישית ועסקית
יועצת חינוכית,
מאמנת לזוגיות
מנחת סדנאות
http://www.naomiginat.com/